E-marketing in de praktijk

Zodra u doelstellingen en strategie helder hebt, kunt u een online marketingplan opstellen. De belangrijkste aandachtspunten voor uw website zijn dan:

Een website die communiceert

De bezoekers van uw website hebben bepaalde behoeftes, verwachtingen en vragen. Een succesvolle website is geheel op deze deze behoeften afgestemd. Hoe beter u hierop inspeelt, hoe groter het succes. Grootste fout van veel internetsites is dat ze te veel vanuit de organisatie of het produkt werken en te weinig actief inspelen op de behoefte van de bezoekers. Leer uw bezoekers kennen en beantwoord aan hun behoefte.


Een gebruiksvriendelijke website

U hebt dan wel geen fysieke winkel, ook voor online bezoekers geldt, hoe prettiger zij het vinden om uw website te bezoeken, hoe eerder zij klant zullen worden. Daarom is het belangrijk dat uw website niet alleen mooi is maar bovendien gebruiksvriendelijk. Begeleid uw bezoeker op heldere wijze door uw site.

Websstructuur en webteksten gericht op conversie

Daarnaast zult u uw bezoekers tekstueel aan de hand moeten nemen. Zo stimuleert u hen tot acties als online bestellen, het invullen van een contactformulier, het bezoeken van uw showroom of het opbellen voor een afspraak. Overtuig en stimuleer.


Organische Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Door uw website geschikt te maken voor zoekmachines, wordt uw website getoond in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Hierbij zijn onder meer de tekst en de structuur van de website essentieel. Ook moet u weten hoe uw doelgroep zoekt. daarnaast zijn nog andere zaken als linkbuilding van belang. Hoe u het ook doet, zorg dat u gevonden wordt!


Online Adverteren

Er zijn vele mogelijkheden voor online adverteren. De meest bekende vorm is afilliate marketing, ofwel adverteren op andermans website, nieuwsbrief of zoekmachines (SEA). Met SEA (search engine advertising wordt uw advertentie getoond wanneer gebruikers van de zoekmachine op uw belangrijkste trefwoorden zoeken. U betaalt alleen wanneer er op uw advertentie wordt geklikt. Omdat SEO tijd kost is met name SEA een goed alternatief om ook op korte termijn succes te behalen. Online adverteren is niet gratis, maar het is uitstekend meetbaar en de kosten (doorgaans) succesgerelateerd . Adverteer online voor meer succes.

Andere belangrijke en sterk groeiende instrumenten zijn Email-marketing, affiliate marketing, virale marketing, community-marketing en Weblogs.
Hier gelden dezelfde uitgangspunten voor communicatie. Ken de behoefte van uw doelgroep, beantwoord aan deze behoefte en wees helder en overtuigend.

Orios

Telefoon:  (085) 0655 790
Email:        info@orios.nl
Web:         www.orios.nl

Adres:
Sleggeplantsoen 55
6835AH, Arnhem 

U heeft een vraag?

Wij geven u graag antwoord

captcha
Go to top
Orios.nl maakt gebruik van cookies om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten.
Ok