Internet

Hoe kom ik bovenaan in Google? - 4.0 out of 5 based on 1 vote

Gebruikerswaardering: 4 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter inactief

Om te bepalen in welke volgorde de resultaten worden getoond, kijkt de zoekmachine eerst naar de inhoud. Hoe meer een bepaalde tekst over het gezochte onderwerp verteld, hoe hoger deze scoort.

Zoekwoorden

Het is dus bij het schrijven van teksten erg belangrijk goed na te denken over termen waarop internetters de betreffende pagina moeten vinden (de zoekwoorden). Deze woorden moeten dan op de juiste manier worden verwerkt in titels en tekst.

Meer dan zoekwoorden

Maar met de juiste content (tekst) ben je er nog niet. Zoekmachines moeten je site en tekst ook goed kunnen lezen en de samenhang begrijpen.
Bovendien gebruiken zoekmachines als Google nog een aantal andere technieken om het belang van je informatie in te schatten. Belangrijk zijn:

  • Aantal externe links naar de site
  • Waarde van de externe links naar de site
  • Verhouding tussen opmaakcode en inhoud in de website
  • Aantal pagina's van de website in verhouding tot het gevraagde onderwerp
  • Regelmaat waarmee je de internetsite vernieuwt
  • Leeftijd van de website
  • Opbouw van de navigatie (denk aan bestandsnamen en linktitels)
  • Snelheid van de website
  • Zaken die worden bestraft met penalties, zoals gedupliceerde content, overmatig plaatsen van zoekwoorden in teksten of het inzetten van technische trucs die tot een hogere score kunnen leiden

Linkbuilding

Het aantal links naar de site en de kwaliteit hiervan is erg belangrijk. Google en collega's wegen de waarde van een site aan de hand van het aantal en soort andere sites dat naar de internetpagina linkt. Aan de hand van een formule wordt met deze links de PageRank berekend, de link-autoriteit uitgedrukt in een cijfer van 0 tot 10. Belangrijk om te weten is dat een link van een website met een hoge pagerank het meeste oplevert. Ook tracht Google de 'relevantie' van de link te bepalen. Maar dat is nogal koffiedik kijken.

Het is dus zaak zoveel mogelijk links vanuit authoritatieve sites te genereren. 

Hoe krijg ik succes op internet? - 3.0 out of 5 based on 1 vote

Gebruikerswaardering: 3 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter inactiefSter inactief

U hebt reeds de tweede of derde versie van hun website en moet constateren dat deze weer niet brengt wat u ervan had verwacht?
Intussen wordt u bedolven onder het aanbod aan mogelijkheden en diensten zoals website optimalisatie, zoekmachine optimalisatie, conversie, optimalisatie, internet advertising, email-, weblogs, social media, affiliate-, virale-, en community-marketing en ga zo maar door.

Wat is nu de juiste strategie?

Al deze diensten en technieken kunnen zinvol zijn. Maar de meeste internet marketing bureau's komen toch weer bij u vragen wat u nu graag op uw website wilt hebben staan of voor welke zoekwoorden uw website moet worden geoptimaliseerd.

Internet communicatie is anders dan traditionele (marketing) communicatie. Wilt u succes hebben op internet dan is kennis van en ervaring met internet communicatie onmisbaar.

Orios heeft deze kennis en ervaring.

Neem contact met ons op. Wij wensen u alvast veel succes met internet

Hoe werkt Internet Strategie? - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Gebruikerswaardering: 5 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter actief

 

Uw strategie moet in ieder geval antwoord geven op de volgende vragen:

  • Wat zijn uw doelstellingen?
  • Wat zijn uw doelgroepen?
  • Wie is uw concurrentie en wat is hun strategie?
  • Hoe wilt u uw doelstellingen verwezenlijken?
  • Wat zijn uw doelstellingen?

Wie is uw doelgroep en hoe bereikt u hen?

Weet u wie u als klant op het oog hebt? Weet u waar zij behoefte aan hebben en hoe zij zich gedragen? Dit is van groot belang voor het afstemmen van de communicatie. Zeker wanneer u Online Marketing opneemt in uw marketingmix.

Wie is uw concurrentie en wat is hun strategie?

Ken uw concurrenten, ook op internet. Wie zijn hier uw concurrenten? Hoe profileren zij zich? Wat bieden ze en hoe? En wie zijn de concurrenten van morgen? Het internet levert vaak een heel nieuw soort concurrentie. Veel lang bestaande organisaties hebben dat reeds op zeer pijnlijke wijze aan de lijve ondervonden (denk aan de dagbladen).

Van strategie naar Marketingplan
Een mooi assortiment of een goede dienstverlening zijn niet voldoende om van uw onderneming een succes te maken. U zult moeten zorgen voor een continue toevoer van nieuwe klanten. Daarbij mag een marketingplan niet ontbreken. Dit geldt evengoed voor het internet alsook voor andere Marketingkanalen.

 

Hoe werkt een zoekmachine? - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Gebruikerswaardering: 5 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter actief

Zoekmachines

Zoekmachines zijn hét middel om informatie te vinden op het internet. Ze wijzen ons de weg op internet.

Een zoekmachine probeert je aan de juiste gegevens te helpen. Wanneer je een zoekopdracht geeft, wordt deze naast een grote database gelegd waarover elke zoekmachine beschikt. Een groot deel van de websites zijn hierin opgeslagen.
De zoekmachine selecteert de sites dan die het beste passen bij je zoekopdracht.
Google is de bekendste en belangrijkste zoekmachine.


Zoekwoorden

Maar hoe weet een zoekmachine nu welke link voor jou waardevol is en welke niet?
Zoekmachines beoordelen de websites hiertoe op de inhoud die de bezoeker te zien krijgt. De zoekmachine doet dit op basis van woord-combinaties. Dit noemen we zoekwoorden.
Zoekwoorden worden voornamelijk uit de teksten en titels gehaald. Hoe meer een bepaalde tekst over het gezochte onderwerp verteld, hoe hoger die scoort.


Pagerank

Daarnaast gebruiken zoekmachines als Google nog een aantal andere technieken om het belang van je informatie in te schatten. Hiertoe geven ze zowel de site als de pagina's een cijfer, de zogenaamde Pagerank.
Google en collega's proberen de waarde van een site te wegen aan de hand van het aantal andere sites dat naar de internetpagina linkt. Met deze links wordt de PageRank berekend, de link-autoriteit uitgedrukt in een cijfer van 0 tot 10. Belangrijk om te weten is dat een link van een website met een hoge pagerank het meeste oplevert.


De hoogste notering

Een nummer 1-positie in Google kan een merk maken of breken op het internet.
Hoewel een zoekmachine zo veel mogelijk de werkelijke waarde van een website probeert in te schatten, zoeken webmasters steeds weer de grenzen op om te proberen hun positie in Google te verbeteren.
Daarom wordt de zoektechnologie voortdurend verbeterd, om de resultaatpagina's zo zuiver mogelijk te houden. Het is een continue strijd tussen spammers die trucs aanwenden om hun notering te verbeteren en de zoekmachines die er belang bij hebben dat alleen de beste websites bovenaan verschijnen.

Kijk ook bij Hoe kom ik bovenaan in Google?

Internet communicatie, hoe doe ik dat? - 5.0 out of 5 based on 1 vote

Gebruikerswaardering: 5 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter actief

Met internet is de hele wereld uw markt.

Maar elke bezoeker is een individu die de muis bedient. En de (be)zoeker heeft geen belang bij uw site. Want ook al uw concurrenten zijn slechts één muisklik van hem/haar verwijderd.

De bezoeker en zijn behoeften staan centraal.

Voor uw website moet u zich realiseren dat hij niet enkel goed vindbaar moet zijn. U moet er voor zorgen dat de bezoeker meteen de informatie ziet waarnaar hij zoekt.
hij is (nog) niet geïnteresseerd in u. Hij wil enkel weten of u kunt bieden wat hij zoekt, of uw aanbod zijn behoefte bevredigt.
Deze informatie moet hij snel, en liefst met één muisklik kunnen bereiken. Anders is hij weer weg.
En het is niet zijn probleem ,maar uw probleem, dat hij wegklikt. Want de bezoeker heeft het voor het kiezen.

De kunst is dus te anticiperen op de bezoeker en zijn behoeften. Dit vereist een gerichter en gedegener onderzoek naar uw doelgroepen, dan in traditionele marketing en communicatieplannen gebruikelijk is.
U kunt niet volstaan met het maken van een aantal doelgroepprofielen (leeftijd, sociale klasse, enz.). U moet veel meer inzicht krijgen in hun houding, behoeften en gedrag.

Wees u er van bewust dat communiceren via internet iets anders is dan het schrijven van een folder. Het beeldscherm is een medium om naar te kijken en niet om te lezen. Een bezoeker leest uw teksten ook niet. Hij scant ze op basis van zijn behoefte. Vindt hij een kreet die met zijn behoefte overeen lijkt te komen, dan pas is hij bereid ook te lezen. Maar of u nu aan uw website werkt, aan een mailing, een blog, of een tweet, u moet vooral altijd denken en communiceren vanuit de (veronderstelde) behoefte van uw doelgroep.

Go to top
Orios.nl maakt gebruik van cookies om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten.
Ok