Internet Marketing en Communicatie

De juiste strategie om uw klanten te bereiken en verleiden

Uitbesteden

Zeker in het MKB worden websites en sociale media vaak uitbesteedt. Design- en Marketingbureaus bieden hiertoe op het oog prachtige (en kostbare) oplossingen.

Maar webdesigners beperken zich doorgaans tot design en Marketingbureaus tot technische bereikbaarheid.

Zo hebt u misschien al een mooie website en kostbare advertenties en blogs, maar levert dit toch niet op wat u ervan had verwacht.

De meerwaarde van Orios

Succesvolle Internet Marketing kan zeer arbeidsintensief zijn. Uitbesteden van dit werk is dan ook vaak een noodzaak.

Om uw doelgroep daadwerkelijk te verleiden is echter meer nodig

Orios kijkt met een frisse blik naar de effectiviteit.
Ik adviseer, begeleid en stuur desgewenst om te komen tot een haalbare strategie naar meer online succes. 

Online marketing in a nutshell

Succesvolle bedrijven nemen Internet serieus.

Ze ontwikkelen een gedegen Strategie en leren effectief op internet communiceren.

Succesvolle bedrijven slagen erin hun klanten ook op internet te bereiken en verleiden.

internet strategie
Strategie
Strategie
Internet marketing is slechts zo sterk als de strategie die eraan ten grondslag ligt.
internet communicatie
Bereiken
Bereiken
Wordt gezien en trek de aandacht!
internet marketing
Verleiden
Verleiden
Het internet is als een marktplaats. Een mooie stand met interessante spullen is belangrijk, maar volstaat niet.

Strategie

Internet marketing is slechts zo sterk als de strategie die eraan ten grondslag ligt.

Een goede strategie

Orios helpt u deze essentiele vragen te doorgronden en te bepalen wat voor u de beste strategie is.

Bereiken

Wordt gezien en trek de aandacht!

Gezien worden

Zo bereikt u uw doelgroep met uw boodschap, product of uitnodiging.

Op internet gebruiken mensen zoekmachines om te vinden wat ze zoeken.
Zoekmachine optimalisatie is een goedkope manieren om meer bezoekers naar uw website te krijgen.
 
  • Zorg dat uw site goed gevonden wordt in Google
  • Zorg dat uw pagina's op de juiste zoekwoorden een prominente plek hebben in zoekresultaten.
  • Zorg dat Google uw resultaten op de juiste manier presenteert

Voor internet geldt wat ook voor veel andere markten geldt. Toetreding is vrij en eenvoudig. Maar voor een goede stek en referenties moet u knokken.

Zichtbaar zijn op internet vereist professionele aandacht en inspanning.

De aandacht trekken

Gezien worden volstaat vaak niet. U moet uw organisatie, uw product of uw service ook onder de aandacht brengen.

U kunt de aandacht trekken:

Internet advertising kan een doeltreffende en effectieve manier zijn van adverteren.

Maar kosteneffectief adverteren is minder eenvoudig dan het lijkt.

Verleiden

Creëer vertrouwen en verleid uw doelgroep tot actie.

Wees aantrekkelijk

Natuurlijk moet u zich eerst goed kunnen presenteren.
U moet een aantrekkelijk uiterlijk en inhoud laten zien.

 

Begeleid

Alles wat uw bezoeker tijdens zijn reis naar en op uw site (en andere media) tegenkomt draagt bij aan zijn mening.

Dat vereist dat u voortdurend luistert naar de klant en contact met hem of haar maakt op het juiste moment, met de juiste content en via het juiste kanaal

Gebruik meerdere kanalen om uw boodschap aan de klant te sturen.
 
U kunt uw een marketingcampagne tegelijk op websites, forums, blogs, email, Sociale Media en offline media (kranten, radio, tv) voeren.
 
Het bereik van uw campagne wordt dan veel groter. Bovendien creëert u overtuiging door herhaling (illusion of truth).

Contact maken met de klant op het juiste moment, met de juiste content en via het juiste kanaal is een hele uitdaging. Een uitdaging die strategie vereist.

Overtuig

Er zijn veel manieren om te beïnvloeden:
 
sympathie opwekken, autoriteit hebben, tonen of veinzen, referenties, sociale druk creëren, commitment tonen, een gevoel van urgentie geven, paaien, de boodschap overal en altijd consistent blijven herhalen
 
En al die manieren worden ook op internet succesvol toegepast.

Mensen zoeken zelf naar goede informatie. De bron is vaak minder belangrijk, als de content goed is bepaalt men de relevantie zelf.
 
De organisatie die klanten overtuigt en aan zich bindt, wint. Online klanten bindt je door de juiste content te bieden. Dat is content die de klant echt helpt; in het juiste formaat, via het juiste kanaal, op het juiste moment. Content die zorgt voor communicatie. 

Werkt uw strategie naar wens?

Een frisse blik kan soms wonderen doen. Ik bied u gedegen advies en begeleid u naar (nog) meer succes.





    De basis voor succes

    Orios weet uit ervaring dat succes met het medium internet een gedegen aanpak vergt.

    Secured By miniOrange